Jedinečnosť Auparku vidno aj v číslach. Od roku 2021 zarobil investorom takmer 24 percent


Jedinečnosť Auparku vidno aj v číslach. Od roku 2021 zarobil investorom takmer 24 percent

Bratislava 17.4. 2024  - Realitný fond AUP Bratislava podfond, ktorého jediným aktívom je známe nákupné centrum Aupark Bratislava, vykázal od svojho založenia v roku 2021 výnos 23,67 percenta v eurovej triede. Aj napriek sťaženým podmienkam v období koronakrízy, tým potvrdil svoju schopnosť generovať investorom stabilné výnosy. Aupark sa vyznačuje strategickou lokalitou, udržateľnou prevádzkou, modernými priestormi a vhodnou kombináciou nájomcov, vrátane prémiových značiek, čo prispieva k jeho dlhodobej atraktivite medzi návštevníkmi. Investovanie do AUP Bratislava podfondu preto priťahuje domácich ale aj zahraničných investorov.


Finančná a investičná skupina WOOD & Company, ako líder transakcie spolu s joint venture partnerom Tatra Asset Management, kúpila v roku 2021 majoritný podiel v Auparku od spoločnosti Unibail-Rodamco-Westfield. V tom čase išlo o  najväčšiu single-asset realitnú akvizíciu na Slovensku v celkovej hodnote 450 miliónov eur. Akvizícia nákupného centra bola naplánovaná na tri tranže. V prvej získali investori 60 percentný podiel, ktorý sa v roku 2022 podľa dohodnutých podmienok navýšil na 87 percent. Posledná tranža a skompletizovanie nákupu je naplánované v priebehu tohto roka.

Od svojho vzniku prináša podfond zaujímavé zhodnotenie. Za posledných 12 mesiacov doručil svojim investorom výnosy vo výške 9,48 percent v eurovej triede. “Napriek tomu, že akvizícia prebehla počas koronakrízy, kedy bolo počuť aj skeptické názory o budúcnosti retailu, čas potvrdil kvalitu našich analýz a hĺbkovej znalosti trhu. Kúpa Auparku sa ukázala ako správny krok v stratégii získavania kvalitných a atraktívnych nehnuteľností do našich podfondov. Takmer 10 percentný výnos za posledný rok je jasným signálom pre investorov, že do takýchto realít sa oplatí aj naďalej investovať a v ich portfóliu majú svoje pevné miesto,” uviedol Martin Šmigura, Local Partner WOOD & Company.

Jedinečnosť Auparku vidno aj v číslach. Od roku 2021 zarobil investorom takmer 24 percent
Vývoj výkonnosti AUP Bratislava podfondu od jeho založenia v roku 2021. Za posledných 12 mesiacov dosiahol fond zhodnotenie 9,48 percent v eurovej triede.

Výnosová stratégia AUP Bratislava podfondu je postavená na pravidelnom vyplácaní dividend s cieleným priemerným ročným dividendovým výnosom päť až šesť percent. Navyše, miera externého zadlženia je nastavená na konzervatívnej úrovni približne 50 percent. “Aupark vhodne dopĺňa naše realitné portfólio a zároveň predstavuje pre našich klientov výnimočnú investičnú príležitosť so stabilnými výnosmi a priaznivým pomerom rizika a návratnosti,” dopĺňa Šmigura.

Investícia ťaží z lokality či prémiových nájomcov

Aupark ponúka 231 jednotiek určených na prenájom. Ani pandémia či inflácia pritom výrazne neovplyvnili obsadenosť nákupného centra, ktorá sa drží na úrovni 98 percent.

Na vysokej obsadenosti a záujme zo strany nájomcov má výraznú zásluhu aj lokalita, v ktorej sa Aupark nachádza. “Lokalita nám prináša konkurenčnú výhodu, nakoľko sme jediným nákupným centrom na pravom brehu Dunaja, teda v priestore kde len v Petržalke býva takmer 120 000 obyvateľov. K tomu treba pripočítať výhodu pešej dostupnosti historického centra Bratislavy a tesnej blízkosti maďarských a rakúskych hraníc,” konštatuje Šmigura. Do nákupného centra tak každoročne zavítajú milióny návštevníkov, ktorých kúpna sila je v porovnaní so slovenským priemerom o 42 percent vyššia.

Jedinečnosť Auparku vidno aj v číslach. Od roku 2021 zarobil investorom takmer 24 percent
Ilustračná grafika z online dostupných dát ku 25.4.2024 , ktorá ukazuje potenciál nárastu lokality Petržalky.

Aupark im okrem možnosti nakupovania, ponúka aj priestor pre trávenie voľného času. V susedstve sa nachádza najstarší a zároveň jeden z najväčších parkov v Bratislave, Sad Janka Kráľa, prepojený cyklotrasou či viaceré rezidenčné a kancelárske budovy. V okolí prebieha alebo je naplánovaných hneď niekoľko developerských projektov, ktoré posilnia spádovú oblasť Auparku, ako aj potenciál pre nárast hodnoty aktíva.

Najväčšia zelená fasáda na Slovensku prispeje k udržateľnej prevádzke

Reálne kontúry naberá aj rozširovanie Auparku v podobe novej prístavby v prednej časti nákupného centra. Jej otvorenie má prebehnúť už na jeseň 2024. Výsledkom bude zväčšenie obchodnej plochy nákupného centra o 6-tisíc metrov štvorcových.

Vďaka tomu sa vytvorí priestor pre ďalšie svetové, ale aj domáce značky s premiérovým uvedením na slovenskom trhu. Za zmienku stojí rozšírenie existujúcich značiek Bershka, Pull & Bear a Zara. Posledná menovaná značka prinesie svojim rozšírením nový, najmodernejší koncept, ktorý sa stane jej vlajkovou loďou na slovenskom trhu. V Auparku tento rok predstaví na slovenskom trhu svoju prvú prevádzku aj celosvetovo populárna kaviareň EL&N London. Tá má silnú pozíciu na sociálnych sieťach vďaka cieleniu na mladú generáciu a atraktívnemu interiérovému prevedeniu priestorov.

Súčasťou rozširovania je aj posilnenie pozície udržateľnosti. Centrum je od roku 2014 držiteľom certifikátu BREEAM In-Use na úrovni 2x Excellent, ktorý je jeden z najprestížnejších pri hodnotení udržateľnosti budovy. Koncom leta je na prístavbe naplánovaná inštalácia zelenej fasády s takmer 40 000 rastlinami, pestovanými špeciálne pre tento účel. S plochou približne 600 m2 to bude jedna z najväčších realizácii na Slovensku a Česku. V rušnej časti mesta prispeje k zlepšeniu mikroflóry, zníženiu hlučnosti a prašnosti, ale aj zvýšeniu prirodzenej vlhkosti.

Konštrukcia sa skladá nielen z oceľových prvkov, ale aj repasovaných hliníkových rámov a skiel z pôvodnej fasády. Na Auparku pribudnú aj ďalšie fotovoltické panely, tie aktuálne na streche parkovacieho domu zabezpečujú ročnú produkciu elektrickej energie, ktorá sa rovná ekvivalentu spotreby približne sto tisíc kubických metrov zemného plynu, 250 ton CO2 a stoviek kilogramov ďalších ušetrených splodín. K udržateľnosti prispieva rovnako široká infraštruktúra nabíjacích staníc pre elektromobily, či možnosť pre nabíjanie bicyklov a kolobežiek.

“Nielen my, ale aj predchádzajúci majitelia do budovy systematicky investovali, s čím plánujeme pokračovať aj v nasledujúcich rokoch. Rozšírenie nákupného centra ponúka návštevníkom ešte viac možností, ako si užiť voľný čas a dôvody, prečo sa vrátiť späť,” uzatvára Šmigura.

Kontakt pre médiá:


Zuzana Kopanicová

Tel.: +421 914 320 081

E-mail: [email protected]